اولین بارکد ، تاریخچه و مخترع آن
 
درباره وبلاگ


سلام خوش امدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 5767
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اولین های دنیا




بارکدها توسط یک پویشگر نوری که دستگاه بارکدخوان نامیده می‌شود بازخوانی می‌شوند و اگر در تصاویر مخفی شده باشند توسط نرم‌افزار خاصی از آن بیرون کشیده می‌شوند. بارکدها به صورت گسترده‌ای در پیاده‌سازی سیستم‌های جمع‌آوری خودکار اطلاعات شناسه‌ها که سرعت و دقت ورود اطلاعات را بالا می‌برند کاربرد دارند.

در حالی که پیش از این قواعد رمزگذاری بارکدها فقط اجازه نمایش اعداد را می‌داد به کمک نشانه‌گذاری‌های جدید می‌توان از مجموعه حروف بزرگ الفبای انگلیسی تا مجموعه کامل نویسه‌های ASCII و حتی بیشتر از آن را در یک بارکد گنجاند. نیاز به گنجاندن داده‌های بیشتر با توجه به محدودیت اندازه بارکدهای اولیه به ظهور رمزهای ماتریسی (نوعی بارکد دوبعدی) انجامید که برخلاف بارکدهای اولیه به جای آن که از دسته‌ای از میله‌های متساوی تشکیل شده باشد جدولی متشکل از سلولهای مربع شکل است. بارکد پشته‌ای سازشی بین بارکد دوبعدی و بارکد میله‌ای است که نشانه‌گذاریهای قدیم بارکدهای میله‌ای را گرفته و در قالبی که اجازه وجود چند ردیف از بارکدهای میله‌ای را می‌دهد می‌گنجاند.

اولین کاربرد های بارکد

کدهای بین‌المللی محصول یا UPC از اولین کاربردهای بارکد در شناسایی محصولات می‌باشد که برای اولین بار در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی آمریکا در اوایل دهه هشتاد مورد استفاده قرار گرفت. این بینش از آن رو شکل گرفت که هزینهٔ ارزیابی دوباره محصولات به نیروی کار بسیار زیاد و همچنین زمان بسیار طولانی نیاز داشت که با به وجود آمدن بارکد زمان کنترل ورودی و خروجی به سرعت تحول یافت و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای یافت.

برای همین شش شرکت بزرگ کمیته‌ای را تشکیل دادند تا برای رفع این مشکل تمهیدی بیندیشد. پس از چند ماه بی حاصل بالاخره کمپانی آی بی ام موفق شد بارکدهای نوع UPC را ارئه دهد که شامل پنج نوع می‌شد که بجز برآوردن نیازهای آن روز آن سازمانها می‌توانست به عنوان معیاری بین‌المللی برای شناسایی کالاها مورد استفاده قرار بگیرد. این پنج بارکد UPC شامل بارکدهای نوع A B C D و E می‌شد.

مخترع اولین بار کد

N_Joseph_Woodland

برنارد سیلور ( Bernard Silver ) متولد 21 سپتامبر 1924 - در گذشت : 28 اگوست 1963 سیلور لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از موسسه تکنولوژی درکسل (Drexel Institute of Technology) در سال 1947 به دست آورده است

نورمن جوزف وودلند (Norman Joseph Woodland)‏ ‏متولد 6 سپتامبر 1921 - درگذشت:9 دسامبر2012 وودلند یک مهندس مکانیک بود 

هر چند بارکد در طی سال‌ها، به مرور تکمیل و بهینه شده است ولی از آقای وودلند به عنوان کسی که فرم ابتدایی بارکد را در سال ۱۹۵۲ اختراع نمود، یاد می‌شود.

تلاشهای وودلند چندین سال جلوتر از زمان وی بود. گفته می‌شود که وودلند ایده بارکد را زمانی که بر روی یک صندلی در میان ماسه‌ها نشسته و الفبای مورس را بر روی آنها ترسیم می‌کرد، به دست آورده است.

نورمان جوزف وودلند، برنارد سیلور را در ابداع این دستاورد بزرگ کمک کرده بود

 

اختراع او که توانست فرایند خرید و فروش را سرعت ببخشد و موجب صرفه جویی میلیون ها ساعت در زمان خریداران و فروشندگان شود در اکتبر ۱۹۵۲ در اداره اختراعات آمریکا با شماره ۲٬۶۱۲٬۹۹۴ به ثبت رسید.

نومن وودلند پس از ثبت ، سیستم را به قیمت 15 هزار دلار به یک شرکت ذخیره سازی باتری موسوم به «Philco» فروخت

بر اساس برآوردها،‌ بارکدهای امروزی روزانه بیش از پنج میلیارد مرتبه اسکن می‌شوند.

اولین حضور این ابداع در فروشگاههای آمریکایی 22 سال زمان برد چرا که فناوری لیزری مورد نیاز برای خوانش خطوط این سیستم وجود نداشت.

اگرچه این گواهی در دهه 1960 برای این شرکت منقضی شده و شرکت آی‌بی‌ام آنرا به شکلی که امروزه شناخته شده است، طراحی کرد.

اولین اسکن محصولات بر روی یک بسته آدامس بود که در یک فروشگاه در اوهایو در سال 1974 محقق شد.

نورمن جوزف مخترع بارکد در سن 91 سالگی درگذشت

گفتنی است فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای بارکد، واژه «رمزینه» را پیشنهاد کرده است. 

 

منابع:

سایت های

http://konjkav.com

http://itna.ir

http://wikipedia.org/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: